З 1 по 31 жовтня в рамках Міжнародного місячника шкільних бібліотек, починаючи з 2014 року, започатковано щорічне проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек (наказ МОН України від 12.08.2014 № 931).
Упродовж попередніх років цей захід проводився за певною тематикою. У 2018 році місячник присвячено видатному українському педагогу-гуманісту, вченому зі світовим ім’ям В. О. Сухомлинському з нагоди 100-річчя від дня його народження. Відповідно до рішення 39-ї сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО про відзначення 28 вересня 2018 р. на рівні ЮНЕСКО 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського та Постанови Верховної Ради України від 8 лютого 2018 р. № 2287-VIII «Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2018 році» Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек – 2018 буде відбуватися під гаслом «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини» (до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського).
Особливо гострою в сучасному світі є проблема творчого розвитку особистості. Кожна країна дбає про творчий потенціал всього суспільства і кожної людини зокрема. Саме цій меті підпорядкована діяльність освітянських закладів, пріоритетним завданням яких є розвиток творчих обдарувань особистості, надання їй можливості проявляти свої нахили і здібності.
В. О. Сухомлинський приділяв велику увагу творчому розвитку кожної дитини, спираючись на загальнолюдські, громадянські цінності, дбав про забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного формування особистості, виховання соціально зрілого громадянина України.
І тут важлива роль належить школі, яка покликана формувати життєві компетентності учня, розвивати його як гармонійну особистість. Адже лише творчо мисляча людина здатна до самовдосконалення, широкого сприйняття світу, розв'язання будь-яких завдань.
Шкільна бібліотека, як обов'язковий структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти, є однією з ланок у системі формування творчого учня, найповнішого розкриття його здібностей і нахилів. Її діяльність спрямована на виховання творчих індивідуумів з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей, формування гармонійно розвиненої особистості дитини, набуття нею соціального досвіду. Шкільні бібліотекарі створюють комфортні умови для повноцінного інтелектуального спілкування дітей і підлітків, сприяють поповненню їхнього інформаційного багажу, надають творчий простір для проведення дозвілля. Залучаючи дитину до читання, сучасна бібліотека не тільки відкриває шляхи до важливих джерел інформації, але й робить значно важливішу справу – сприяє творчій самореалізації особистості. Саме творчість є найважливішою складовою успішної, всебічно розвиненої особистості, тому головною метою діяльності шкільної бібліотеки є створення умов для розвитку такої людини, її духовного зростання та творчої самореалізації засобами книги. Нині в Україні відбуваються зміни в системі роботи бібліотеки: пропонується новий зміст та підходи, впроваджуються нові форми та напрями роботи.
Цьогорічний Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек має сприяти реалізації основних пріоритетів Нової української школи, зокрема, формуванню покоління, яке здатне вчитися протягом усього життя, продуктивно розв’язувати нагальні проблеми сучасності, розвивати цінності громадянського суспільства. |